Jugger to brutalna gra zespołowa znana z filmu postapokaliptycznego z Rutgerem Hauerem "Krew bohaterów"(a.k.a. "Salute of the jugger").
Jugger kopia

Od 2012 roku jest to także stały punkt programu podczas części konwentowej OldTown organizowany przez Polish Jugger League, w ramach którego prowadzone są szkółki oraz turnieje Juggera na bezpiecznych zasadach z wykorzystaniem broni otulinowej oraz ochraniaczy.

Więcej na temat Juggera (w tym pełne zasady gry) można dowiedzieć się z oficjalnej strony PJL: www.jugger.pl

Skrót zasad:Edytuj

Drużyna, pozycje, broń, czaszka:

  • Liczba graczy wystawionych w ramach jednej drużyny: maksymalnie 8 osób, z czego 5 grających: 1 qwik i 4 enforcers
Uwaga: oznacza to że w drużynie może być maksymalnie 3 rezerwowych.
  • Istnieją 4 rodzaje enforcerów: długi miecz, broń dwuręczna (q-tip lub staffem) łańcuch (długi łańcuch lub dwa krótkie), dwie bronie (krótki miecz i tarcza lub dwa krótkie miecze). Drużyna musi składać się z enforcerów każdego rodzaju.
  • Qwikowie między sobą mogą stosować ograniczone zapasy (nie wolno dusić, zadawać ciosów, rzucać przeciwnikiem, stosować dźwigni itp.)
  • Zabronione są sztychy. Atak łańcuchem powinien być przeprowadzony za pomocą zamachów a nie rzutów.
  • Tylko qwik może przenosić czaszkę i zdobywać punkty. Czaszki nie wolno rzucać ani kopać.
  • Enforcerzy nie mogą w żaden sposób przemieszczać czaszki (przenosić, rzucać, kopać, przesuwać bronią).

Przebieg gry:

  • Czaszka umieszczana jest w centralny punkcie boiska. Qwikowie rozpoczynają grę ok. 2 metry od czaszki po swojej stronie boiska. Enforcerzy startują z nogą na krawędzi bazy (np.opona).
  • Na sygnał startowy ( najczęściej „3,2,1, Jugger!”) drużyny ruszają do walki.
  • Umieszczenie czaszki w bazie przeciwnika oznacza zdobycie punktu. Po zdobyciu punktu czaszka wraca do centrum boiska a gracze na swoje pozycje startowe.
  • Gra trwa do zdobycia przez jedną drużynę 3 punktów.

Trafienia , pinowanie:

  • Strefa trafienia: obejmuję całą sylwetkę powyżej łokci i kolan (czyli również w głowę i kroczę). Równocześnie pinować można jedynie jednego gracza (niezależnie od używanej broni). Uderzenia zadane przez członków tej samej drużyny liczą się na tych samych zasadach.
  • Efekty: po trafieniu bronią gracz klęka na jedno kolano i pozostaje w tej pozycji na czas 3 kamieni. Gracz odlicza kamienie na palcach lub uderzeniami w podłoże. Trafienia w trakcie odliczania nie przynoszą żadnego efektu. Kiedy grarcz wstaje może zostać ponownie trafiony.
  • Pinowanie: jeżeli gracz przyciśnie klęczącego przeciwnika bronią oraz własny ciałem (w sposób widoczny i nie stwarzający wątpliwości), przeciwnik klęczy dopóki gracz nie przestanie go pinować i odczeka 3 kamienie (niezależnie do Ilu doliczył przed pinowaniem).

Bezpieczeństwo:

  • Broń powinna być skonstruowana w sposób który zapobiega urazom i sprawdzona przed każdą grą.
  • W przypadku uszkodzenia broni, należy przerwać grę i wycofać ją z rozgrywki.
  • Zaleca się aby Qwik był wyposażony w ochraniacze kolan, łokci i przedramion.
  • Należy kierować się zasadą: „Bezpieczeństwo przede wszystkim”.

Pełna księga zasad do ściągnięcia ze strony Polish Jugger League: www.jugger.pl